čtvrtek 17. dubna 2008

Rychlá bublanina

Toto je další rychlý a jednoduchý recept. Na bublaninu je možné použít jakékoliv sezónní ovoce (rybíz, jahody, maliny, třšně, višně), ale také třeba kompotové (ta na obrázku je z kompotových třešní vlastní výroby). Těsto jde bez problémů využít také na bábovku (pochopitelně bez ovoce, ale třeba s kokosem nebo kakaem, oříechy, apod). Místo váhy někdy pro úsporu času používám jednoduchou odměrku - PL.



Suroviny:

  • 3 vejce
  • 100 g oleje (9 PL)
  • 100 g teplé vody (9 PL)
  • 200 g cukru (moučkový nebo pískový)
  • 220 g hladké mouky
  • 80 g hrubé mouky
  • 1 prášek do pečiva

Postup:

  1. V míse rozmícháme všechny suroviny (já jsem krátce šlehala ručním elektrickým šlehačem na nejnižší rychlost).

  2. Menší vyšší pekáč vymažeme máslem nebo rostlinným tukem a vysypeme hrubou moukou (lze použít také strouhaný kokos).
  3. Těsto vlijeme do formy.
  4. Poklademe ovocem (já jsem použila kompotové třešně.
  5. Dáme péci do vyhřáté trouby a pečeme cca 30 minut při teplotě cca 170 stupňů.
  6. Nakrájíme na čtverce, dáme na tác a pocukrujeme moučkovým cukrem.
  7. Bublanina je vláčná a velmi jemná.









2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Konečně výborný recept na bublaninu - doporučuji vyzkoušet - moc dobrý.Díky.

Anonymní řekl(a)...

Vcera jsem ho vyzkousela a bublanina byla za 30 min hotova a vyborna!!!