pátek 30. října 2009

Kapsičky z lístkového těsta plněné švestkami

Na chalupě ve Vrbovcích se letos urodila spousta švestek, na rozdíl od jablíček z Vojtíškovy jabloně, která letos sabotovala a téměř nezarodila, a tak jsem se rozhodla, že namísto tradičního podzimního dezertu ve formě štrůdlu s jablky, upeču něco z trnek. Protože drobenkový švestkový koláč jsem již pekla 2x po sobě a měla jsem koupeno lístkové těsto, trošku jsem zaexperimentovala, a s výsledkem jsem byla víc než spokojená. Koláč za hubičku, nenáročná příprava a hlavně vynikající .



Suroviny:

  • 1 lístkové těsto
  • cca 25 švestek (podle velikosti kapsiček)
  • skořicový cukr
  • 1 vejce

Postup:

  1. Rozválíme lístkové těsto na plát.
  2. Rádýlkem vytvoříme obelníčky cca 7 x 6 cm
  3. Do každého obelníčku vložíme rozpůlenou švestku zbavenou pecky, vnitřek švestky posypeme skořicovým cukrem, popřípadě ještě podle chuti přisladíme.
  4. Z obdélníčků vytvoříme kapsičky, po okraji těsto navlhčíme vodou, aby se strany k sobě dobře přilepily a dobře uzavřeme.
  5. Dáme na plech vyložený pečícím papírem, pomašlujeme vajíčkem a dáme péci do dobře vyhřáté trouby, cca 30 minut (po 5ti minutách příkon tepla snížíme).
  6. Kapsička se pečením mírně nafoukne, pečeme až je na povrchu zlatavá.

Žádné komentáře: